DİMES’ten ezber bozan proje entegrasyonu

DİMES’ten ezber bozan proje entegrasyonu

Bir marka düğün yapar mı? Eğer o marka DİMES ise “oğlan bizim, kız bizim” deyip, halay başı bile olur, hatta oldu. Sude Belkıs Akgün’ün büyük ses getiren YouTube serisi “Hasçelikler and the City”nin finali için kurduğu çılgın fikre ortak olan DİMES, kurguyu hayata, eğlenceyi dijital dünyaya taşıyarak yüzlerce davetlinin katıldığı, nefes alan bir deneyim yaşattı. Sponsorluk kavramını ters yüz eden proje, kendi pazarını yaratan DİMES COOL Lime Mix’in kalıplara sığmayan doğasını ve oyunu değiştiren Sigma ruhunu sahneye taşıdı. DİMES COOL Lime Mix, bu projeyle ‘oyun arkadaşı’ olmanın da ötesine geçip, oyunun nasıl kurulacağına örnek oluşturdu.

Dijital dünyada daha düğün günü gelmeden başlayan etkileşimler, kısa sürede büyük bir merak dalgasına dönüştü. Bu dalganın yarattığı etki, projenin sonuçlarına da net bir şekilde yansıdı: Proje kapsamındaki paylaşımlar yaklaşık 30 milyon görüntülenmeye ulaşırken, final bölümü bir aydan kısa sürede 1,5 milyon izlenme barajını aştı. DİMES, dizinin sevilen karakterleri Nesli ve Caka’nın yer aldığı, zekice yazılmış bir sahneyle içeriğin kalbine de yerleşti. Bu güçlü etkileşim zemini bir kaldıraç olarak kullanılarak, Banu Alkan ile ikonikleşen ‘Very Delicious!’ reklam sloganı da özel bir entegrasyonla bölüm içinde yer aldı.

Sude Belkıs Akgün’ün heyecanına tam entegrasyon, en ince ayrıntılarda saklıydı. Her detayı ilmek ilmek işleyen DİMES, kurgu ile gerçek arasındaki çizgiyi tamamen bulanıklaştırdı. Davetliler, nikah şekeri yerine DİMES COOL Lime Mix charmlı özel tasarım anahtarlıklarla karşılandı. Dizinin ruhuna uygun esprili mesajlar taşıyan çelenklerden, takı töreninde dağıtılan DİMES logolu özel keselere kadar her dokunuş, 118 influencer davetlinin kendini bir film setinde değil, gerçek bir düğünde hissetmesi için tasarlandı. #İşBirliği’nin çok ötesine geçen DİMES -Sude #HisBirliği ruhu, projenin her detayına yansıdı.

“Düğünümüz var havasına girdik.”

Projenin deneyim tarafını yöneten DİMES Kıdemli Marka Deneyim Yöneticisi Burçin Karakurum, heyecanını şöyle dile getirdi:

“Önceliğimiz logomuzun görünmesi değil anın parçası olmaktı. Hem etkinlikteki hem de ekran başındaki izleyicilerle samimi bir bağ kuracak, yaşayan bir deneyim tasarlamak istedik. Hasçelikler projesi bunun için kusursuz bir fırsattı ve biz de bu çılgın hayale büyük bir heyecanla ortak olduk. Bir anda ‘Düğünümüz var!’ havasına girdik! 2 ay boyunca Sude ve ekibiyle birlikte 10’dan fazla düğün mekanı gezdik, karşılama anından piyanist şantöre, köçek ekibinden takı törenine her detayıyla gerçek bir düğün telaşına ortak olduk. Sonunda ‘oğlan bizim, kız bizim’ dedik ve CV’lerimize ‘düğün organizasyonunu’ da ekledik. Ekip olarak bir sonraki hamlemizi tahmin edilemez kılma gibi bir huy edindik; artık tüm pazarlama dünyası bizden beklenmeyeni beklesin.”

“Projenin olayı, samimi ve organik dağılım”

Dijitalde kopan ‘ayarsız’ dalganın arkasındaki stratejiyi anlatan DİMES Kıdemli Dijital Pazarlama Yöneticisi Begüm Tuncel ise şunları söyledi:

“Bu projenin asıl olayı, dijitaldeki yansımasının tamamen organik ve samimi olmasındaydı. Stratejimiz, gündemi başlatıp doğru anlarda oyuna dahil olmaktı. İlk fitili dizinin ana karakterlerinin paylaşımlarıyla ateşledik. 118 içerik üreticisi, etkinliğe gelmeden çizdikleri rollerle paylaşım yapmaya başlayınca, daha ilk günden büyük bir merak dalgası oluştu. Düğün günü ise o gün aramızda influencer yoktu; hepimiz bir şekilde kuzendik, dayıydık, yengeydik. Biz de DİMES Club olarak sahiplendiğimiz kamera arkası içeriklerini TikTok hesabımızdan paylaşarak bu büyük sohbete katıldık. Sonuç mu? Bir ayda 10 binden fazla konuşulma, 10 milyonluk potansiyel erişim ve toplamda yaklaşık 30 milyonu markalı olmak üzere 55 milyona yakın görüntülenme. Biz bu projede bir ‘içerik ekosistemi’ yaratmadık, Hasçelikler’in zaten var olan güçlü ekosistemine dahil olduk. Kağıt üzerinde marka-tüketici yakınlığı hedeflerimiz vardı ama sanırım bu proje sonunda gerçek bir ‘Hisbirliği’ne imza atarak akraba olduk. Sude’nin de dediği gibi, bu proje doğru ‘oyun arkadaşları’ ile nelerin mümkün olabileceğinin en güzel kanıtı.”

Sude Belkıs Akgün: Bu projeye girmek her markanın harcı değildi. 

Hasçelikler and the City projesinin yaratıcısı Sude Belkıs Akgün ise iş birliğinden duyduğu memnuniyeti şu sözlerle ifade etti:

“Hasçelikler and the City finalini hayal ederken hep kurgu ile gerçeğin iç içe geçtiği bu deneyim alanını daha çok kişiye yaşatmayı düşünüyordum. Düğün ile yapacağımız finali gerçek bir etkinliğe dönüştürme fikri aklıma geldiğinde kafamda görüntüler gidip gelmeye başlamıştı. Sonrasında ekipteki proje yöneticilerimiz Ceren ve Yağmur ile konuşup bunu projelendirdiğimizde bize ve etkinliğin marketing değerine inanacak bir marka arayışına girdik. Yaklaşık 3 aylık bir süreçte bir sürü marka ile sponsorluk görüşmesi yaptık. Kimine göre bu riskli bir etkinlikti ve bu riske girmek her markanın harcı değildi. Hızlı aksiyon alma gereksinimi, uygulamalarda yaratıcı olmak ve gerçek zamanlı bir deneyime dahil olmak sanırım göz korkuttu. Bu noktada DİMES ekibi bize inandı ve destek oldu. Bu hayali gerçekleştirirken onların da bizimle birlikte eğlendiklerini hissettim. İlk başta kafamda canlanan görüntüler onların da desteği ile somutlaştı ve gerçek oldu.”

Sude Belkıs Akgün sözlerini şöyle sürdürdü: “Geriye dönüp bakınca anlatacak güzel bir anı ve final bölümümüz oldu. Bunu bize güvenen ve bizim gibi düşünebilen bir ekip ile yaptığımız için mutluyuz. DİMES’in kapısını #işbirliği için çaldık, onlar #HisBirliği diye el yükseltti. Günün sonunda sadece bir takım değil, harika ‘oyun arkadaşları’ olduk!”

  Hibya Haber Ajansı